Hvorfor NNZ emballasje?

  • Global dekning
  • Lokal fokus
  • Bredt sortiment
  • Innovativ trendsetter
  • Skreddersydd emballasje
  • Pålitelig og etisk
  • Bærekraftig og sosial
Informasjonsforespørsel

New cardboard shaker

Dato: 23 september 2020

Prince de Bretagne (https://www.princedebretagne.com/) and NNZ started in 2020 a packaging optimization project on the snacking range of shaker references 250 gr of cherry tomatoes (Tutti and Pigeon variety).

This innovative packaging is an evolution of a packaging range initially all in PET. It was designed thanks to a partnership between Prince de Bretagne and NNZ and has led to a drastic reduction in the presence of plastic compared to the original version (-80%). This new shaker presents a cup designed in macro-perforated cardboard and closed by a transparent cover in order to maintain product visibility.

The shaker format is very easy to take anywhere for on-the-go consumption. New labels such as Nutri-Score can be found on the packaging with the maximum "A" grade and clearly visible sorting instructions to guide consumers.

Prince de Bretagne is the brand of Breton market gardeners, passionate and committed on a daily basis, created in 1970, 50 years ago.
Bringing together around 2000 producers in 5 cooperatives, the brand offers 147 fruits and vegetables segmented into 3 production methods: conventional, committed, grown without pesticides and organic. Each year an average of 450,000 tonnes of vegetables are sold in more than 30 different countries. Among the brand's 10 commitments, one concerns limiting the impact of packaging, Prince de Bretagne has for several years started a process of reducing plastic on its packaged products.

NNZ is the packaging specialist for uncut fresh fruits and vegetables. Established in 18 countries, and with 99 years of existence, this Dutch family business develops diversified packaging ranges for its customers. These innovative packaging meet the requirements of moving towards zero plastic, in an industrial environment of mass production packaging and a logistics chain that is as close as possible to seasonal variations.

Please contact us for more information

Om NNZ

NNZ er en internasjonal bedrift som er spesialisert i emballasjer for kunder innen PFG-sektoren og industrien. Siden etableringen i 1922 har familiebedriften utviklet seg til en organisasjon med omtrent 250 medarbeidere og et utbredt, verdensomspennende nettverk med egne avdelinger og partnere.

Styrken til dette nettverket er muligheten til å forsterke konkurranseposisjonen vår. Partnerne i nettverket vårt kan i likhet med NNZ karakteriseres som bærekraftige og sosiale, produktledere, kunderettet, innovative, trendsettere, fleksible og transparente, pålitelige og etiske.

Hos NNZ er medarbeiderne alltid i fokus. Vi er overbevist om at dette fører til mer kreativitet og produktivitet og det er meget viktig for våre kunder, leverandører og øvrige berørte parter. Vi ønsker å jobbe tett sammen på en lidenskapelig og hyggelig måte, ifølge planen som vi har laget sammen. Vårt motto er: ‘Together is better’. Sammen leverer vi bærekraftige, skreddersydde løsninger, logistikkløsninger og innovasjon til kundene våre, gjennom felles kreasjoner.

Vi utfører dette ved hjelp av våre datterselskaper på strategiske steder i de forskjellige landene. Vi jobber sammen med kundene våre og et sammensatt team, bestående av profesjonelle aktører; spesialister innen materialer, matvareindustrien, grafisk design og markedsundersøkelser. Vi jobber sammen om skreddersydde produkter, fra konsept til markedsintroduksjon. Til hver del av kjeden har vi smarte løsninger som er spesifikt rettet mot kunden!

Vårt standard sortiment består av: nettposer, striesekker, papiremballasje, vevde PP sekker, filmer, folier, skåler, begre, bøtter, big-bags og stabiliseringsmaterialer til paller. I tillegg leverer NNZ skreddersydde emballasjer. Til alle emballasjer håndterer vi de høyeste normene når det gjelder bærekraftighet, effektivitet og matvaretrygghet. Kundene våre drar nytte av våre utmerkede innkjøpsvilkår og høyverdige produkter.