2BA 26F 3284063 2769875444 6

Historien om oss

Siden 1922, og vi har så vidt begynt!

90 273 3284063 2769873692 6 (1)

NNZ startet i 1922 og lyktes med å komme i kontakt med andre kulturer og å ta hver nye dag som et eventyr fullt av nye muligheter. Med disse styrkene følger grunnleggeren og etterfølgerne – fullblodsentreprenører alle og en – å bli en multinasjonal leverandør av emballasje for jordbruksmarkedet og industrien. Vi satte oss som mål å skape smarte emballasjeløsninger for at kunder, leverandører og ansatte skulle oppleve suksess.

 

I dag er NNZ et internasjonalt selskap som spesialiserer seg i emballasje for kunder innen frukt-og-grøntsektoren og industrien. Familiebedriften har utviklet seg jevnt og er nå en organisasjon med hovedkvarter i Groningen (Nederland), 170 millioner euro i inntekt, 250 ansatte, et globalt nettverk av samarbeidspartnere og 24 filialer i Europa, USA, Canada og Afrika.

Hva? Tilpassede løsninger Hvordan? Ekte samarbeid Hva? Tilpassede løsninger
NNZ Lunenburg 2021 (75)

Vår visjon

NNZ ønsker å skape smarte emballasjeløsninger for at våre kunder, leverandører og ansatte skal oppleve suksess.

 

Vår misjon

Vi tilbyr bærekraftig emballasjeløsninger som vi skreddersyr til kundens nåværende og fremtidige behov. Vi forstår kundene våre og gir dem tilgang til en førsteklasses portefølje på fokusområder samt rask service tilpassede tjenester og gode råd.

 

Vår overbevisning

Det er kun takket være vårt sterke nettverk at vi kan gjøre dette på en så fleksibel måte:

  • Med inspirerte ansatte som føler seg verdsatt og som har arbeidsglede og lidenskap for det de driver med,
  • I tillitsfullt partnerskap med våre leverandører og kunder,
  • Med eventyrlyst og kremmerånd.

 

Warehouse
Vekst er bygget på NNZs styrker, blant annet menneskene, relasjonene og merverdi for kundene, og følger en strategi som vektlegger nærhet til kundene og service.

Vår reise

Libau pand 1923

1922-1930 Pionerer

Vårt 1. tiår handlet om å være pionerer: Grunnlegger Rien Boot (1889-1964) vekker NNZ (Noord Nederlandsche Zakkenhandel) til live i 1922. Den første filialen var varehuset Libau i Groningen, og i 1924 kom det en bygning på Hoornsche Diep i Groningen. Noen av de første aktivitetene var utenlandsreiser til Baltikum, Tsjekkia og Ungarn. I tillegg ble det kjøpt jutesekker og jutestoff i Pakistan, India og Bangladesh. I 1928 var omsetningen på NLG 334 000.

1930 1940 NNZ

1930-1940 Oppdagelsesreisende

Det 2. tiåret handlet om oppdagelser: Leendert Boot (1911-1972) reiste rundt i hele Europa på leting etter forretningsmuligheter. I 1939 dro han til og med til Amerika hvor han etablerte kontakt med en sukkerfabrikk. I Amerika kjøpte han papir og bomullssekker til sukker som han fraktet til Nederland via Holland America Line.

NNZ Foto 22349 Hlwacv

1940-1950 Satsning

Vårt 3. tiår var en tid for satsning: For å imøtekomme voksende etterspørsel begynte Leendert igjen å reise så snart krigen var over. I 1947 kjøpte han jutesekker i Amerika og Canada. Flerlags papirposer ble tatt inn i sortimentet og et partnerskap med selskapet American Chase Bag ble opprettet som svar på at Spania var i ferd med å bli et nøkkelmarked for salg av løksekker.

1ste jute printing machine

1950-1960 Pålitelighet

Det 4. tiåret handlet om pålitelighet. Pålitelig levering og integritet gir selskapet fart. I 1954 startet Rien Boots andre sønn, Wim Boot, i selskapet. I 1957 hadde NNZ 50 ansatte og de feiret åpningen av et nytt anlegg med det første jutetrykkeriet.

New packaging materials

1960-1970 Changes

Vårt 5. tiår handlet om endring, og på 60-tallet la NNZ ut på nye eventyr. Nye emballasjematerialer – som linonsekker, flerlags papirposer, papp, polypropylen og polyetylen fikk en stadig større rolle. Etter at Boot Senior forlot selskapet 1. desember 1961, ble Leendert og Wim Boot direktører i NNZ.

Wim Boot Hr

1970-1980 Rebranding

Vårt 6. tiår handlet om rebranding av NNZ. I 1970 bestemte Wim Boot at navnet skulle endres fra ‘Noord Nederlandsche Zakkenhandel N.V.’ til ‘NNZ industriële verpakkingen bv.’. Avgjørelsen ble tatt fordi selskapet hadde stadig flere internasjonale kontakter, og sortimentet var ikke lenger begrenset til sekker, men inkluderte også mange andre typer emballasje.

MArco

1980-1990 Geografisk utvidelse

Vårt 7. tiår handlet om begynnelsen av den geografiske ekspansjonen. I 1983 åpnet selskapet sitt første kontor i Tyskland, og to år senere åpnet salgskontorene i Roswell, Georgia, under Marco Boots ledelse. I 1998 hadde NNZ 100 ansatte, 14 internasjonale datterselskap og omsetningen var doblet til NLG 100 millioner på de siste fem årene.

Len

1990-2000 Reposisjonering

Det 8. tiåret handlet om reposisjonering. Len Boot gikk inn i NNZ og gjorde NNZ om til en uavhengig rådgiver som tilbød de beste emballasjeløsningene til kundene sine og gikk bort ifra egen produksjon. Han startet en forsknings- og utviklingsavdeling som frambrakte prisvinnende emballasjeprodukter som Carry-Fresh, Liqui-Sorb og Twin-Bag.

NNZ Group and Benelux

2000-2010 Visjonær

Vårt 9. tiår handlet om å skape en ny visjon. I juni 2002 ble en ny logo og et nytt slagord introdusert: NNZ the packaging network. NNZ vokste og ble et samlingspunkt for et internasjonalt nettverk av produsenter, pakkerier, distributører, universiteter, stater og kunder. Fra 2004 ledet Len Boot, som er av den tredje generasjonen, selskapet. 11. mai 2007 åpnet NNZ et nytt og bærekraftig kontor i Groningen for NNZ Benelux og NNZ-konsernet. ISO- og BRC-sertifiseringer vitner om kvaliteten på selskapets produkter og prosesser.

NNZ Wereldkaart 2023 05 17

2010-2020 Multinasjonal utvidelse

Vårt 10. tiår handlet om multinasjonal utvidelse. NNZ er markedsleder innen transport, engroshandel og forbrukeremballasje til frukt og grønt. Selskapet fortsetter å vokse innen industriell emballasje. Selskapet nådde 170 millioner i omsetning, 250 ansatte og 22 datterselskap i 18 land. Selskapet har også et internasjonalt nettverk av samarbeidsbedrifter i mer enn 50 land rundt omkring i verden.

Locations Groningen HQ

2020-i dag Fornyelse

I dag fortsetter NNZ å vokse som et multinasjonalt emballasjeselskap som tjener kunder innen frukt og grønt og industrielle markeder med fokus på nærhet til kunden og god service. NNZ vektlegger bærekraft og innovasjon i alle aktiviteter. NNZ har fornyet produkter, tjenester, og seg selv jevnlig siden 1922, og det har bare så vidt begynt.

100 år NNZ

100 år NNZ

Siden 1922 har NNZ drevet nyskaping på emballasjefeltet. Ikke bare ved å lage innovative løsninger for våre kunder. Men også ved å kontinuerlig fornye NNZ som organisasjon.Vi laget en film kalt '100 år med NNZ' der vi viser nøyaktig hvordan vi har omformet og nyskapt emballasje i fortiden og vil fortsette å gjøre det i fremtiden.

HVORFOR NNZ THE PACKAGING NETWORK?
FORNYELSE

Bærekraft
Globale strategiske løsninger
Pionerer
Pålitelig og etisk

EKTE SAMARBEID

Langsiktig partnerskap
Lagarbeide
#Rethink innovasjon
Fullservicelogistikk

TILPASSEDE LØSNINGER

Uavhengige råd
Innsikt for innovasjon
Nærhet til kundene
Bred portefølje

NNZ Norway
Hold deg oppdatert om den siste utviklingen. Meld deg på vårt nyhetsbrev.

"*" viser obligatoriske felt

Hvordan behandler vi dine data? Les personvernerklæringen vår.