DSC0098

Bærekraft – strategisk fokus og bærebjelker

Engasjementet for vår bærekraftsreise gjennomsyrer hele organisasjonen. Våre produkter beskytter innhold, forhindrer matsvinn – og det er vi stolte av. En bærekraftsreise er kun mulig dersom vi samarbeider mot felles mål gjennom hele verdikjeden.

Vår generelle definisjon av bærekraft

I NNZ betyr bærekraft å utvikle og vedlikeholde langvarige relasjoner med våre ansatte, kunder og leverandører. NNZ tror på fremgang – for mennesker og for miljøet. Vi støtter FNs bærekraftsmål (UN SDG-er) og integrerer dem i vår daglige virksomhet.

Felles mål gjennom hele verdikjeden

Engasjementet for vår bærekraftsreise gjennomsyrer hele organisasjonen. Våre produkter beskytter innhold og bidrar til å redusere matsvinn – noe vi er stolte av. En bærekraftsreise er kun mulig dersom vi samarbeider mot felles mål i hele verdikjeden. Målet med vårt arbeid er ikke bare å fremme åpenhet i verdikjeden, men også å tilby leverandører med lavere modenhetsnivå innen ESG et “best practice”-styringsrammeverk som de kan bruke for å styrke sin innsats innen bærekraft, til fordel for vår felles agenda.

Vårt mål og ambisjon for bærekraftig vekst

Vi har som mål å oppnå bærekraftig vekst for vår virksomhet gjennom produksjon og levering av trygg og innovativ emballasje som overgår våre partneres forventninger. Vår ambisjon er å støtte flere kunder i utviklingen av en bærekraftig emballasjeportefølje, med fokus på sirkularitet, resirkulert innhold og miljøpåvirkning. Bærekraft er integrert i kjernen av vår virksomhet, ikke minst takket være emballasjeløsningens iboende styrker og avgjørende rolle i å redusere matsvinn. I tillegg ønsker vi å gjøre bærekraft til en grunnpilar i vår kontinuerlige forretningsutvikling. Vi er forpliktet til å redusere miljøpåvirkningen – så mye og så raskt som mulig.

Vår strategi

Vår strategi «Sustainable partner of choice» består av tre bærebjelker som gjenspeiler våre organisatoriske prioriteringer: kunder, ansatte og leverandører. Innenfor hver av disse tre pilarene har vi identifisert prioriterte områder basert på en vesentlighetsanalyse. Disse områdene er tilpasset de viktigste temaene og FNs bærekraftsmål (SDG-er) som er mest relevante for vår virksomhet, og er videre knyttet til konkrete nøkkelindikatorer og mål som vi ønsker å oppnå innen eller før 2030.

 

 

Bærekraft for kunder Bærekraft for leverandører Bærekraft for ansatte
Sustainability Strategic Focus And Pillars 2
Vi har identifisert prioriterte områder for våre kunder, leverandører og ansatte basert på vår vesentlighetsanalyse. Disse er tilpasset FNs bærekraftsmål og knyttet til mål vi ønsker å oppnå innen 2030.
HVORFOR NNZ THE PACKAGING NETWORK?
FORNYELSE

Bærekraft
Globale strategiske løsninger
Pionerer
Pålitelig og etisk

EKTE SAMARBEID

Langsiktig partnerskap
Lagarbeide
#Rethink innovasjon
Fullservicelogistikk

TILPASSEDE LØSNINGER

Uavhengige råd
Innsikt for innovasjon
Nærhet til kundene
Bred portefølje

NNZ Scandinavia Dec 2021 (18)

"*" viser obligatoriske felt

This field is hidden when viewing the form
This field is hidden when viewing the form

NNZ Norway
Hold deg oppdatert om den siste utviklingen. Meld deg på vårt nyhetsbrev.

"*" viser obligatoriske felt

Hvordan behandler vi dine data? Les personvernerklæringen vår.