Hvorfor NNZ emballasje?

Informasjonsforespørsel

Press release: TEAG Textil-Emballagen AG from Switzerland joins the NNZ Group

Dato: 1 juli 2015

On 1 July 2015, TEAG from Basle (Switzerland) and supplier of packaging to the Swiss market allied itself to the NNZ Group. It will continue its activities under its current TEAG name.

TEAG is a renowned packaging company in Switzerland that was incorporated in 1914 - in other words it can boast more than 100 years of experience in packaging. It all started with repairing used jute bags and since those early days TEAG has developed into a company with a comprehensive productportfolio in jute packaging, FIBCs, PP bags and Net packaging for the agricultural and industrial sector.

The NNZ Group is an international company with 17 branches in 16 countries in Europe, the United States, Canada and South Africa and now also in Switzerland.
Its head office is based in the Netherlands.

NNZ supplies a broad range of packaging for the agricultural and industrial sector. The company is also increasingly active in developing new packaging ideas - at its own initiative or in response to demand, an issue or market developments. NNZ works closely together with an international network of purchasers, suppliers, manufacturers, packaging companies, distributors, scientific institutes and governments. NNZ has achieved a number of international packaging awards with its innovations.

TEAG's clients will continue to be supplied with packaging in the same way and with the same customary levels of service and quality. NNZ's complete product range will now also be available to TEAG, and the Innovation Department is keen to start developing products for the Swiss market.

For further information, please contact:

NNZ bv                                                TEAG Textil-Emballagen AG
Postbus 104                                         Herr Fabian Günzburger
9700 AC Groningen                             Reinacherstrasse 101
The Netherlands                                  CH-4018 Basle
T +31 (0)50 520 7800                          Switzerland
F +31 (0)50 520 7801                          T +41 61 337 89 89
E info@nnz.nl                                     F +41 61 337 89 80
                                                             E info@teag.ch
                                                             W www.teag.ch

Om NNZ

NNZ er en internasjonal bedrift som er spesialisert i emballasjer for kunder innen PFG-sektoren og industrien. Siden etableringen i 1922 har familiebedriften utviklet seg til en organisasjon med omtrent 250 medarbeidere og et utbredt, verdensomspennende nettverk med egne avdelinger og partnere.

Styrken til dette nettverket er muligheten til å forsterke konkurranseposisjonen vår. Partnerne i nettverket vårt kan i likhet med NNZ karakteriseres som bærekraftige og sosiale, produktledere, kunderettet, innovative, trendsettere, fleksible og transparente, pålitelige og etiske.

Hos NNZ er medarbeiderne alltid i fokus. Vi er overbevist om at dette fører til mer kreativitet og produktivitet og det er meget viktig for våre kunder, leverandører og øvrige berørte parter. Vi ønsker å jobbe tett sammen på en lidenskapelig og hyggelig måte, ifølge planen som vi har laget sammen. Vårt motto er: ‘Together is better’. Sammen leverer vi bærekraftige, skreddersydde løsninger, logistikkløsninger og innovasjon til kundene våre, gjennom felles kreasjoner.

Vi utfører dette ved hjelp av våre datterselskaper på strategiske steder i de forskjellige landene. Vi jobber sammen med kundene våre og et sammensatt team, bestående av profesjonelle aktører; spesialister innen materialer, matvareindustrien, grafisk design og markedsundersøkelser. Vi jobber sammen om skreddersydde produkter, fra konsept til markedsintroduksjon. Til hver del av kjeden har vi smarte løsninger som er spesifikt rettet mot kunden!

Vårt standard sortiment består av: nettposer, striesekker, papiremballasje, vevde PP sekker, filmer, folier, skåler, begre, bøtter, big-bags og stabiliseringsmaterialer til paller. I tillegg leverer NNZ skreddersydde emballasjer. Til alle emballasjer håndterer vi de høyeste normene når det gjelder bærekraftighet, effektivitet og matvaretrygghet. Kundene våre drar nytte av våre utmerkede innkjøpsvilkår og høyverdige produkter.