Hvorfor NNZ emballasje?

  • Global dekning
  • Lokal fokus
  • Bredt sortiment
  • Innovativ trendsetter
  • Skreddersydd emballasje
  • Pålitelig og etisk
  • Bærekraftig og sosial
Informasjonsforespørsel

NNZ launches unique new apple packaging!

Dato: 11 november 2014

Packaging multinational NNZ has developed a unique packaging for apples in partnership with Schut Systems[1]and Pillopak[2]. The design takes the form of a corrugated cardboard tray consisting of two or four identical compartments. Each of the compartments can contain one apple and the tray as a whole is built in such a way that the apples are optimally protected against the damage to which they are especially prone. A second advantage of this packaging concept is the printing surface which is ideal for branding and marketing purposes.

Additionally recent research has shown that the new tray has a favourable effect on consumer appreciation. This applies both to the product (apple) and the product category (fruit). This study has shown that the design - convenient and attractive - can stimulate impulse buying.

For the market launch of the new packaging NNZ has entered into a partnership with an apple packer that supplies the retail sector. As a result of this partnership the 4-article tray will be on the shelves this month.

NNZ will also be shining a spotlight on the packaging during Interpoma in Bolzano, Italy. Interpoma is regarded as being one of the world's most prestigious apple trade fairs.


[1] Schut Systems supplies and specialises in packaging machines.

[2] Pillopak supplies and specialises in lightweight packaging  made of corrugated board.

Om NNZ

NNZ er en internasjonal bedrift som er spesialisert i emballasjer for kunder innen PFG-sektoren og industrien. Siden etableringen i 1922 har familiebedriften utviklet seg til en organisasjon med omtrent 250 medarbeidere og et utbredt, verdensomspennende nettverk med egne avdelinger og partnere.

Styrken til dette nettverket er muligheten til å forsterke konkurranseposisjonen vår. Partnerne i nettverket vårt kan i likhet med NNZ karakteriseres som bærekraftige og sosiale, produktledere, kunderettet, innovative, trendsettere, fleksible og transparente, pålitelige og etiske.

Hos NNZ er medarbeiderne alltid i fokus. Vi er overbevist om at dette fører til mer kreativitet og produktivitet og det er meget viktig for våre kunder, leverandører og øvrige berørte parter. Vi ønsker å jobbe tett sammen på en lidenskapelig og hyggelig måte, ifølge planen som vi har laget sammen. Vårt motto er: ‘Together is better’. Sammen leverer vi bærekraftige, skreddersydde løsninger, logistikkløsninger og innovasjon til kundene våre, gjennom felles kreasjoner.

Vi utfører dette ved hjelp av våre datterselskaper på strategiske steder i de forskjellige landene. Vi jobber sammen med kundene våre og et sammensatt team, bestående av profesjonelle aktører; spesialister innen materialer, matvareindustrien, grafisk design og markedsundersøkelser. Vi jobber sammen om skreddersydde produkter, fra konsept til markedsintroduksjon. Til hver del av kjeden har vi smarte løsninger som er spesifikt rettet mot kunden!

Vårt standard sortiment består av: nettposer, striesekker, papiremballasje, vevde PP sekker, filmer, folier, skåler, begre, bøtter, big-bags og stabiliseringsmaterialer til paller. I tillegg leverer NNZ skreddersydde emballasjer. Til alle emballasjer håndterer vi de høyeste normene når det gjelder bærekraftighet, effektivitet og matvaretrygghet. Kundene våre drar nytte av våre utmerkede innkjøpsvilkår og høyverdige produkter.